FAQ

Hieronder vindt u veelgestelde vragen rondom abonnementen, Reeleezee Administratie, Reeleezee Factuur en de bankkoppeling. De zoekfunctie bevindt zich rechts bovenaan de pagina.

Abonnement

Kan ik mijn abonnement weer reactiveren?
Indien uw betaalde abonnement minder dan 6 maanden geleden is beëindigd, kunt u dit abonnement weer reactiveren. U bent dan wel het volledige abonnementstarief vanaf de datum opzegging verschuldigd. Voor het reactiveren van uw abonnement kunt u een email sturen naar abonnementen@reeleezee.nl
Kan ik de diverse abonnementsvormen combineren?
Ja. u kunt op basis van uw behoefte een keuze maken voor het best passende product.
Kan ik korting krijgen als ik meerdere abonnementen afneem?
Als je 2 of meer abonnementen van Administratie Economy, Business of Premium voert in Reeleezee en deze worden op 1 factuur gefactureerd krijg je 25% korting op het hele factuurbedrag. Lees meer over de kortingsregeling

Administratie

Kan ik met terugwerkende kracht een administratie voeren?
Ja, u kunt met terugwerkende kracht uw administratie voeren. U dient hierbij wel rekening te houden met de termijnen van de partijen aan wie u moet rapporteren (bijvoorbeeld de Belastingdienst of de Kamer van Koophandel)
Ik wil een factuur scannen die uit 2 pagina’s bestaat. Zijn dit 2 scans?
Nee, dit is 1 scan.
Wat is een scan?
Een scan is een factuur of bonnetje dat u gescand heeft en naar uw administratie heeft doorgestuurd of in uw administratie heeft ge-upload. Een scan kan meerdere pagina’s bevatten.

Bankkoppeling

Wanneer ik al handmatig bankregels heb geimporteerd in mijn administratie, worden de gegevens dan ontdubbeld?
Bij de activatie van de koppeling worden uw bankgegevens tot vijf dagen terug geïmporteerd in uw Reeleezee Administratie. Wanneer u voorheen handmatig MT940 bestanden heeft geïmporteerd in uw administratie zullen deze bankregels automatisch ontdubbeld worden. Als u voorheen bankgegevens in andere bestandsvormen heb geïmporteerd dient u eventuele dubbele regels zelf te verwijderen.
Met welke frequentie worden de gegevens van de Rabobank geimporteerd in mijn Reeleezee Administratie?
Na activatie van de koppeling zal de daaropvolgende dag eenmalig een import plaats vinden van uw bankgegevens tot vijf dagen terug. Vanaf dat moment zullen bankgegevens eenmaal per dag en zeven dagen per week worden geïmporteerd in uw Reeleezee Administratie. Omstreeks 9.00 uur 's ochtends zijn de regels van de voorgaande dag in Reeleezee zichtbaar.
ABN AMRO rekeninghouders contractnummer administratienummer
Als ABN AMRO rekeninghouder wilt u een koppeling aanvragen tussen uw rekening en uw Reeleezee abonnement. Hierbij wordt u gevraagd om een contract- of administratienummer. U kunt deze informatie vinden in onze Reeleezee Next Generation versie in uw abonnement. Na het inloggen gaat u naar de map ´Kas & Bank´ -> ´Instellingen Kas & Bank´ -> bankrekening, Kas & Creditcard. Daarna selecteert u uw ABN AMRO rekeningnummer, dan volgt een nieuw scherm waarin u het vinkje kunt aanzetten bij synchronisatie. Dan klikt op 'Opslaan' en daarna verschijnt de code.
Wat is een “online bankkoppeling”?
Een online bankkoppeling (op dit moment beschikbaar voor ABN Amro en Rabobank rekeningen) zorgt er voor dat de banktransacties van de aan de administratie gekoppelde bankrekening(en) automatisch worden geïmporteerd. U hoeft de banktransacties niet meer handmatig te downloaden.

Factuur

Er staat een Reeleezee logo in de factuur. Hoe kan ik dit er uit verwijderen?
Met het gebruik van de Free uitvoering van Reeleezee Factuur wordt uw factuur altijd voorzien van een kleine vermelding. Om dit te verwijderen dient u uw abonnement aan te passen naar een Economy, Business of Premium uitvoering van Factuur. Dit doet u door in uw administratie te klikken op 'Instellingen' -> Mijn abonnement' -> 'Abonnementsgegevens' -> klik op 'Wijzigen' bij het product dat u wilt veranderen.
Kan ik met 1 abonnement op Reeleezee Factuur facturen maken voor meerdere administraties?
Nee dit is niet mogelijk. Reeleezee Factuur is gekoppeld aan één administratie.
Met Reeleezee Factuur FREE kan ik 3 facturen per maand maken, wat betekent dit?
Dit betekent dat u kunt starten met het maken van zoveel concept facturen als u wilt, maar dat u niet meer dan 3 facturen definitief kunt maken (en kan boeken in uw administratie).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.