Abonnementen: zo werkt dat

Reeleezee levert online cloudapplicaties als dienst. U werkt altijd met de laatste versie en updates zijn gratis. Uw gegevens worden veilig bewaard en zijn altijd toegankelijk. Alle Reeleezee dienstverlening is gebaseerd op een maandelijks abonnement. Een abonnement bestaat uit de module(s) Administratie en/of Factuur, die afzonderlijk en in combinatie met elkaar kunnen worden afgenomen. Gebruik van de Helpdesk (op werkdagen van 9.00 tot 21.00 bereikbaar) is inbegrepen.

 

Modules

De modules Administratie en Factuur bestaan in verschillende varianten; Free, Basic (alleen Administratie), Economy, Business en Premium. Het verschil tussen deze abonnementsvormen is de mate van gebruik. U kunt een module iedere maand up- of downgraden, afhankelijk van uw behoefte om veel of weinig werk in Reeleezee te doen.

Bundels

De hoeveelheid gebruik dat binnen een module wordt toegestaan noemen wij de bundel. In de Administratie module wordt de hoeveelheid gebruik uitgedrukt in de aantallen boekingen, scans, en/of AutoCollect facturen die u verwerkt. In de Factuur module is dat het aantal verkoopfacturen dat u maakt.

U kunt ieder moment de actuele stand van uw verbruik in Reeleezee Mobile raadplegen in de oranje map Instellingen > Mijn Abonnement > Abonnementgegevens.

Add-ons

Daarnaast biedt Reeleezee ook add-ons. U kunt bijvoorbeeld een extra login toevoegen, periodiek factureren toevoegen aan de Factuur-module, en Vaste Activa aan de Administratie module.

Bundelgrens bereikt?

Wanneer u tijdens het werken met Reeleezee de grens van een bundel bereikt, ontvangt u een melding op uw scherm én per e-mail. U heeft dan de volgende mogelijkheden:

Bekijk hier een voorbeeld melding

1. Uw abonnement upgraden
Upgraden naar een abonnement met een grotere bundel. De upgrade geldt per direct voor de lopende abonnementsperiode Dit kan voordeliger zijn dan per extra stuks afrekenen, afhankelijk van het aantal. Als u wilt upgraden terwijl uw lopende abonnementsperiode bijna afloopt, is het wellicht beter om te wachten tot uw nieuwe abonnementsperiode begint. U heeft dan langer de tijd om uw nieuwe abonnement optimaal te benutten.

2. Buiten bundel doorwerken
De extra stuks boekingen, scans en/of AutoCollect facturen die buiten uw bundel vallen worden aan het eind van de abonnementsperiode per stuk afgerekend (à € 0,75 per extra stuk).

3. Wachten op de volgende abonnementsperiode
Bij het bereiken van de bundelgrens Scans of AutoCollect facturen ook wachten tot de volgende abonnementsperiode is begonnen; dan heeft u de beschikking over het volledige aantal van de bundel.

Let op

aan het eind van de abonnementsperiode krijgt u nogmaals een melding (per e-mail) met de vraag of u de extra stuks wilt afrekenen tegen de extra stuks prijs, of dat u alsnog wilt upgraden. De extra stuks worden op de volgende abonnementsfactuur in rekening gebracht.

Kalendermaand VS abonnementsperiode

Ieder abonnement kent een verschillend aantal scans, verkoop facturen en boekingen dat u kunt uitvoeren. Het aantal wat u kunt uitvoeren wordt bepaald door uw abonnement. De telling van de scans, verkoop facturen en boekingen vindt plaats per kalendermaand! Dus: stel dat uw abonnement loopt van de 13e t/m de 12e van de volgende maand, en u maakt op een bepaald moment gebruik van een abonnement Factuur Economy. Op de 20e van die periode (het is bijvoorbeeld maart) maakt u een verkoopfactuur. Dan telt het systeem hoeveel verkoop facturen u in die kalendermaand (dus maart) kunt maken (in dit voorbeeld 20).

Boekingen kunt u plaatsen in iedere kalendermaand. Bijvoorbeeld: u boekt op de 21e maar u wilt ook boekingen uitvoeren die bij een eerdere maand horen. In het voorbeeld kunt u 10 boekingen in iedere kalendermaand plaatsen, op basis van de documentdatum op de boeking.

Up- en downgraden

Het upgraden van een abonnement kan op ieder moment. Een upgrade geldt altijd voor de lopende abonnementsperiode, zodat u meteen gebruik kunt maken van de hogere bundels. Na een upgrade ontvangt u van ons een factuur voor het verschil tussen de prijs van de lagere en de hogere abonnementsvorm.

Facturering

De facturering van uw abonnement vindt plaats voorafgaand aan een nieuwe abonnementsperiode; op de factuur komen de module(s), de add-ons èn eventuele extra stuks (buiten de bundel) van de vorige abonnementsperiode.

Kortingsregeling

Als u twee of meer abonnementen met ten minste de module Administratie Economy, Business of Premium afneemt, èn als deze voor u op één factuur gefactureerd kunnen worden, kunt u profiteren van 25% korting op het gehele factuurbedrag. Neem hiervoor contact op met Abonnementenbeheer op 0346-258080.

Opzeggen

De overeenkomst die u bij het abonneren bent aangegaan kunt u opzeggen. Als u uw abonnement opzegt zullen wij uw administratie en alle gegevens daarin voorgoed verwijderen. Voor een opzegging verzoeken we de abonnementhouder ons een e-mail te sturen met:

  1. het verzoek ter opzegging
  2. een kopie van een ID-bewijs
  3. een recent (niet ouder dan 3 maanden) uittreksel van het KvK
Het is ook mogelijk om uw abonnement te downgraden naar Free. Dit kunt u beschouwen als een gratis archieffunctie: uw gegevens worden voor u bewaard en blijven toegankelijk. U voldoet hiermee aan de bewaarplicht van de Belastingdienst. Let op: het is in dit geval belangrijk dat we u kunnen blijven bereiken op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Mochten uw contactgegevens wijzigen, vergeet dan niet om dat aan ons door te geven of zelf aan te passen in de map Instellingen > Bedrijfsgegevens.

Let op

Als u gebruik maakt van add-ons, moeten deze eerst worden gedeactiveerd of opgezegd voordat u kunt downgraden naar Free. Dit geldt ook voor extra logins, gekoppelde bankrekeningen, webshops of AutoCollect leveranciers. Neem hiervoor contact op met Abonnementenbeheer.

Begrippen en bundeltelling