Abonnementen: zo werkt dat

Reeleezee levert online facturatie- en boekhoudsoftware. Je werkt daarom altijd met de laatste versie van onze producten en diensten, en updates zijn gratis. Je gegevens worden veilig bewaard en zijn altijd voor jou toegankelijk. Alle Reeleezee dienstverlening is gebaseerd op een maandelijks abonnement.

Let op: vanaf nu zijn de nieuwe abonnementswijzigingen van kracht. Meer informatie daarover vind je hier.

Een abonnement bestaat uit de module(s) Administratie, Factuur, Uren, Cashr die afzonderlijk en in combinatie met elkaar kunnen worden afgenomen. Daarnaast kun je onze Support-afdeling kosteloos bereiken op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur.

Ben je starter? Bekijk de Starter module.

 

Modules

Een Reeleezee abonnement bestaat uit ‘Modules’, die op zichzelf staan zijn maar die ook in combinatie met elkaar kunnen worden afgenomen. De Factuur module gaat over verkoopfacturen, de Administratie module gaat over het verwerken van kosten en uitgaven, de Uren module gaat over het schrijven van uren (en het factureren ervan) en de Cashr module gaat over het aantal kassabonnen wat je kunt verwerken. Je kunt altijd een extra module toevoegen aan je abonnement, of er een beëindigen.

Bundels

Alle bovenstaande modules bestaan in verschillende varianten, die wij ‘Bundels’ noemen. De volgende bundels bestaan bij Reeleezee: Free, Basic (alleen Administratie), Economy, Business, Premium en Stand-by. Het verschil tussen deze abonnementsvormen is de mate van gebruik: hoeveel je facturen, boekingen, scans, AutoCollect facturen en urensheets je nodig hebt, bepaalt welke bundel(s) je nodig zult hebben. Je kunt iedere module dus, iedere maand weer, feilloos laten aansluiten op jouw behoeften en verbruik.

Gebruik je bijvoorbeeld de module Administratie met bundel Free, maar heb je meer dan 3 boekingen of scans gebruikt deze maand? Dan zul je gebruik kunnen gaan maken van een hogere bundel: bijvoorbeeld de Basic bundel.

Je kunt ieder moment de actuele stand van jouw verbruik in Reeleezee raadplegen in de oranje map Instellingen > Mijn Abonnement > Abonnementgegevens.

Downgraden: je abonnement verlagen

Jouw Reeleezee abonnement is elke maand weer volledig aan te passen aan de behoeften van jouw bedrijf. Dit kan natuurlijk ook betekenen dat je behoefte hebt aan (een) lagere bundel(s). Dat kan natuurlijk!

Aan het begin van jouw abonnement, heb je de keuze om bundels uit te proberen en ze van Free naar betaald te zetten. Als een Module eenmaal betaald is geweest, dus als je bijvoorbeeld al eens van Factuur Free naar Factuur Business bent gegaan, dan is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar ‘Free’. Je kunt de module dan volledig beëindigen (dit is niet meer terug te draaien), of ervoor kiezen om de Bundel ‘Stand-by’ te kiezen, voor 2,95 euro per maand.

Stand-by modules hebben dezelfde functionaliteiten als de Free modules. Factuur Stand-by staat dus 3 verkoopfacturen per maand toe, Administratie Stand-by laat 3 boekingen en/of scans toe, Uren Free staat 3 urensheets toe en Cashr Stand-by laat 20 kassabonnen toe.

Wil je een Module helemaal beeindigen? Dat kan ook. Deze bundel is op een later moment dan niet meer te activeren. Informatie over hoe je dit toch kunt doen, vind je hier.

Add-ons

Daarnaast biedt Reeleezee ook add-ons. Dit zijn uitbreidingen op de standaard modules die Reeleezee biedt (Factuur, Administratie, Uren en Cashr). Hieronder geven we je een overzicht van de add-ons die je per module kunt toevoegen, en wat je ermee kunt.

  • Aan de Factuur module kun je toevoegen: Periodiek factureren.
    Een add-on die jou werk bespaart door facturen die periodiek moeten worden klaargezet, zoals bijvoorbeeld maandabonnementen, automatisch voor verzending klaar te zetten. Lees hier meer.
  • Aan de Administratie module kun je toevoegen: Vaste Activa.
    Een add-on die jou werk bespaart door afschrijvingen automatisch voor je te verwerken in de administratie. Lees hier meer.
  • Aan de Administratie module kun je toevoegen: Voorraad.
    Een add-On die de voorraad automatisch voor je kan bijwerken op het moment dat je producten inkoopt en verkoopt. Lees hier meer.
  • Bij elke betaalde Administratie Module-bundel zit standaard een gratis AutoCollect module (Basic), waarmee je 5 AutoCollect facturen per maand kunt verwerken.

    Wil je meer weten over AutoCollect? Klik dan hier.

    Logins
    Je krijgt standaard 1 login gratis bij aanmaak van jouw administratie. Mocht je met meerdere medewerkers apart willen kunnen werken in de administratie, dan kun je extra login(s) aanmaken. Per extra medewerkerslogin rekenen wij € 4,95 euro per maand. Een accountantslogin is gratis.

    Bundelgrens bereikt?

    Wanneer je tijdens het werken met Reeleezee de grens van een bundel bereikt, ontvang je een melding op je scherm én per e-mail. Je verbruik buiten de bundel om heet ‘extra verbruik’. Dat extra verbruik brengen wij in rekening voor 0,75 euro per stuk, zoals hier beneden staat beschreven, of we vragen je om jouw abonnement te upgraden naar een hogere bundel. Je hebt dus de volgende mogelijkheden:

    1. Je abonnement upgraden
    Upgraden naar een abonnement met een grotere bundel per Module(s). De upgrade gaat per direct in voor de lopende abonnementsperiode. Wil je weten wat een bundel precies is? (link naar tekst hierboven, op de eerste pagina). Als je wilt upgraden terwijl je lopende abonnementsperiode bijna afloopt, kan het voordeliger voor je zijn om te wachten tot je nieuwe abonnementsperiode begint. Je hebt dan langer de tijd om je nieuwe abonnement optimaal te benutten.

    2. Het extra verbruik voor 0,75 euro per stuk afrekenen
    Stel, je maakt gebruik van Administratie module Business. Je hebt dan recht op onbeperkt handmatige boekingen per maand, waarvan 25 scans. Je kunt dan dus alleen een ‘extra verbruik’ factuur krijgen van ons, over het gedeelte van de scans. Als je 30 scans hebt gebruikt in plaats van 25, dan kun je er dus voor kiezen om dit extra verbruik voor (5*0,75)= 3,75 euro extra af te rekenen, in plaats van een Administratie module Premium te activeren.

    3. Wachten op de volgende abonnementsperiode
    Bij het bereiken van de bundelgrens Scans of AutoCollect facturen ook wachten tot de volgende abonnementsperiode is begonnen; dan heeft u de beschikking over het volledige aantal van de bundel.

    Let op

    aan het eind van de abonnementsperiode krijg je nogmaals een melding (per e-mail) met de vraag of je de extra stuks wilt afrekenen tegen de extra stuks prijs, of dat je alsnog wilt upgraden. De extra stuks worden op de volgende Reeleezee factuur in rekening gebracht.

    Kalendermaand VS abonnementsperiode

  • Jouw abonnementsperiode loopt niet vanzelfsprekend van de eerste van de maand tot de laatste van de maand.
  • Je abonnement gaat in vanaf de datum dat het is aangemaakt.
  • Je maakt een abonnement aan door bijvoorbeeld te klikken op 'Probeer nu'.
  • De factuurperiode begint ook op die datum. Deze loopt dus niet standaard van de 1e van de maand t/m de 31e van de maand.

  • Bijvoorbeeld: Jan maakt zijn abonnement aan op 5 mei. Dan loopt zijn abonnements- en factuurperiode dus van 5 mei t/m 4 juni.

    Up- en downgraden

    Het upgraden van een abonnement kan op ieder moment. Een upgrade geldt altijd voor de lopende abonnementsperiode, zodat je meteen gebruik kan maken van de hogere bundels. Na een upgrade ontvang je van ons een factuur voor het verschil tussen de prijs van de lagere en de hogere abonnementsvorm.

    Facturering

    De facturering van je abonnement vindt plaats voorafgaand aan een nieuwe abonnementsperiode; op de factuur komen de module(s), de add-ons èn eventuele extra stuks (buiten de bundel) van de vorige abonnementsperiode.

    Kortingsregeling

    Als je twee of meer abonnementen met ten minste de module Administratie Economy, Business of Premium afneemt, èn als deze voor jou op één factuur gefactureerd kunnen worden, kun je profiteren van 25% korting op het gehele factuurbedrag. Neem hiervoor contact op met Abonnementenbeheer op 0346-258080.

    Module(s)/ abonnement beëindigen

    Reeleezee faciliteert je om je abonnement formeel te stoppen en te kunnen voldoen aan de bewaarplicht van de Belastingdienst. Je kunt tot 30 dagen na het formeel beëindigen van je abonnement een (audit)file downloaden waarin jouw administratie is verwerkt conform de eisen en wensen van de Belastingdienst en Zeker Online. We kunnen jouw gegevens ook bewaren middels de Archive module voor slechts €2,95 per maand.

    Als je ervoor kiest om te stoppen met Reeleezee maar je wilt de gegevens online kunnen blijven inzien dan kan je kiezen voor Reeleezee Archive. Dit houdt in dat je abonnement wordt omgezet naar een Read-Only modus waarin je niets meer kan wijzigen. Wel is het mogelijk historische gegevens in te zien en rapportages uit te draaien. Het Archive abonnement kan later niet meer worden geüpgraded, maar het is wel mogelijk om op een later moment het abonnement alsnog definitief te beëindigen.

    Begrippen en bundeltelling
    Boeking

    Een ‘boeking’ kan elk type boeking zijn dat in Reeleezee mogelijk is, t.w. boekingen van de typen Verkoop, Inkoop, Kas&Bank en Memoriaal. Een uitzondering hierop is een verkoopboeking die ontstaat als gevolg van het definitief maken van een factuur via de Reeleezee Factuur module.

    Scans

    Onder een Scan verstaan wij een document dat u heeft heeft geupload of gemaild naar de Inbox van uw boekhouding. Het maakt niet uit of u een bestand zelf heeft gescand of gefotografeerd of dat u dit bestand rechtstreeks van uw leverancier heeft ontvangen. Een document wordt bij binnenkomst in de Inbox geteld als scan.

    Reeleezee telt pagina’s die als één document bij elkaar horen als één scan. Indien een document uit meerdere pagina’s bestaat zoals een factuur met bijlagen, zal Reeleezee automatisch proberen om bij elkaar horende pagina’s samen te voegen tot één document. Als het niet is gelukt om dit automatisch te doen, kunt u pagina’s ook handmatig samenvoegen. Een elektronische factuur in UBL-formaat beschouwen wij niet als scan.

    Bestanden die worden geupload naar de Inbox worden door Reeleezee Scan&Boek automatisch omgezet in een boekingvoorstel. Dit boekingsvoorstel is een z.g. ‘Concept-boeking’. Deze kunt u nog controleren en eventueel aanvullen voordat u deze boeking ‘definitief’ maakt. Op het moment dat de boeking ‘definitief’ is gemaakt, telt deze als ‘boeking’.

    AutoCollect

    Met Reeleezee AutoCollect kunt u van leveranciers hun facturen automatisch door Reeleezee laten ophalen van hun websites of portalen en deze facturen direct in de Inbox van uw boekhouding laten plaatsen. Hiervoor heeft u een abonnement nodig op een van de AutoCollect add-ons. Het Autocollect abonnement kan slechts worden afgenomen in combinatie met een betaald abonnement op een Administratie module. Een document wordt bij binnenkomst in de Inbox geteld als AutoCollect factuur (niet als scan).

    Verkoopfacturen

    In elk Reeleezee abonnement kunt u gebruik maken van de volledige functionaliteit van de module Reeleezee Factuur Free. Hiermee kunt u in elk Reeleezee abonnement 3 verkoopfacturen maken. Een verkoopfactuur telt mee voor dit onderdeel van uw bundel op het moment dat u de betreffende factuur heeft ‘geboekt’ of ‘definitief’ gemaakt in uw boekhouding. Een verkoopfactuur wordt niet geteld als (verkoop-)boeking.

    API

    API staat voor Application Programming Interface. Reeleezee beschikt over een moderne API die het mogelijk maakt dat externe software informatie uitwisselt met uw Reeleezee boekhouding. Zo is het mogelijk om uw webshop te koppelen aan uw boekhouding zodat alle verkooptransacties direct worden geboekt en uw webshop de actuele voorraad van een product kan opvragen uit Reeleezee. Om een extern pakket te koppelen aan uw boekhouding is het noodzakelijk om een zogenaamde API-gebruiker aan te maken. Het gebruik van de Reeleezee API en het aanmaken van een API-gebruiker is in al onze abonnementen voor ondernemers gratis.

    Bankkoppeling

    In alle betaalde Reeleezee Administratie abonnementen is het mogelijk om uw zakelijke bankrekening bij ABN AMRO, RABO Bank, ING Bank en/of KNAB direct te koppelen aan uw boekhouding. Deze volledig automatische bankkoppeling zorgt ervoor dat transactiegegevens van uw rekening iedere werkdag automatisch in uw boekhouding worden verwerkt. Indien u bankiert bij de RABO Bank, kunt u via de automatische koppeling zelfs betaalopdrachten doorsturen. Met Reeleezee Administratie Basic kunt u één (1) zakelijke bankrekening koppelen. Vanaf Reeleezee Administratie Economy kunt u een onbeperkt aantal rekeningen (ook van meerdere banken) aan uw boekhouding koppelen.