Aanpassingen Reeleezee voor Accountants: Innovatie, eenvoud en abonnementswijziging

Reeleezee Accounting is een online tool voor het begeleiden van cliënten die zelf hun boekhouding doen in Reeleezee of voor het voeren van Inhouse administraties t.b.v. cliënten die volledig ontzorgd wensen te worden. Reeleezee Accounting geeft u toegang tot een reeks van innovatieve functies zoals geïntegreerde Scan&Herken, AutoCollect en de gratis Scan2Reeleezee app.

Reeleezee investeert voortdurend in de ontwikkeling van haar producten om het gemak van de accountant en ondernemer te dienen. Reeleezee is het bewijs van Robotic Accounting in de praktijk. De afgelopen jaren hebben wij diverse innovaties toegevoegd aan onze abonnementen zonder hiervoor onze prijzen aan te passen. Zo hebben wij met ons Inhouse Premium abonnement als eerste leverancier in Nederland een abonnementsvorm geïntroduceerd met een vaste prijs voor Scan&Herken, ongeacht het aantal scans. Per 20 juni 2019 introduceren we een aantal innovaties om het gemak voor accountants verder te verbeteren en passen hiervoor de prijzen ook aan.

Nieuwe Inhouse prijslijst per 20 juni 2019

  BASIC
Geautomatiseerde boekhouding zonder koppelingen

€ 3,75
PLUS
Geautomatiseerde boekhouding, samenwerken met cliënt

€ 7,50
PREMIUM
Geautomatiseerde boekhouding, samenwerken met cliënt, onbeperkt gebruik

€ 15,-
Basis Boekhouding (incl. RGS & vaste activa) 1
Aangifte btw, icp en btw suppleties 2
Add-ons toevoegen (voorraad à € 14,95)
SBR rapportage (kvk-deponering / kredietrapportage)
Webservice toegang 
Bankkoppeling 3 (1 inclusief)
(+ € 2,95 per extra bank)
(onbeperkt)
Cliënttoegang via App 4
Geautomatiseerde factuurverwerking (in & verkoop)
Scan&Herken (incl. email / upload / UBL) 5   (5 incl. + € 0,75 per extra scan) onbeperkt
AutoCollect 3   (5 incl. + € 0,75 per extra factuur) onbeperkt
PEPPOL (UBL) 6   (5 incl. + € 0,75 per extra factuur) onbeperkt
Cliëntsamenwerkingslogin
(0 inclusief)
(+ € 4,50 per user)

(1 inclusief)
(+ € 4,50 per extra user)

1) Archiveren niet-actieve administratie mogelijk voor € 1,- per administratie per maand
2) Via Reeleezee Accountancy Portal (informeer naar de mogelijkheden)
3) Voor het activeren en onderhouden hiervan is een cliëntsamenwerkingslogin noodzakelijk
4) Connectie van data van gebruik van ondernemer naar de administratie (bv facturen en onkosten via Scan&Herken)
5) De inbox functionaliteit van Reeleezee ondersteunt scan & herken, het herkennen van facturen via email, UBL format en zelf uploaden
6) Reeleezee zal binnenkort PEPPOL ondersteunen om facturen via UBL format te verwerken

NB:

Up- en downgraden van Inhouse administraties
Het upgraden van een Inhouse administratie naar een hoger abonnement (bv van Basic naar Premium) is altijd mogelijk en gaat per direct in. Een downgrade naar een lager abonnement gaat in nadat de minimale duur van het huidige abonnement van 12 maanden is verstreken.

Bankkoppeling
Een bankkoppeling (op dit moment beschikbaar voor ABN AMRO, Knab, ING en Rabobank rekeningen) zorgt er voor dat de banktransacties van de aan de administratie gekoppelde bankrekening(en) automatisch worden geïmporteerd. Onder een bankkoppeling verstaan wij een koppeling met 1 bank ongeacht het aantal rekeningen bij die bank.

Veelgestelde vragen

Wat is de reden van deze innovaties en prijsaanpassing?

Reeleezee investeert voortdurend in de ontwikkeling van haar producten.  De afgelopen jaren hebben wij diverse innovaties toegevoegd aan onze abonnementen zonder hiervoor onze prijzen aan te passen. Wederom voegen we innovaties toe om onze visie van Robotic Accounting ook voor accountants (en daarmee ondernemers) zo goed mogelijk door te voeren. Om de kwaliteit van onze dienstverlening op peil te kunnen houden voeren wij een prijswijziging door voor uitsluitend onze Inhouse abonnementen.

Wanneer gaat deze bundelwijziging en prijsaanpassing in?

Deze prijsverhoging gaat in per 20 juni 2019. . U ziet de prijswijzigingen terug op uw eerstvolgende factuur na 20 juni.

Geldt deze prijsaanpassing ook voor Portal en Reeleezee Accounting?

Nee. De prijsverhoging is uitsluitend van toepassing op Reeleezee Inhouse abonnementen. De overige prijzen worden niet aangepast.

Ik heb reeds een of meerdere abonnementen op Inhouse Premium inclusief cliëntsamenwerking en/of bankkoppelingen. Wat betekent dit voor de maandelijkse abonnementsprijs?

Wij zullen de kosten voor een cliëntsamenwerkingslicentie niet langer in rekening brengen vanaf het moment van de prijsaanpassing. Dit geldt ook indien u gebruik maakt van bankkoppelingen naar meerdere banken. Ook deze zullen we niet langer in rekening brengen.

Wat is AutoCollect precies en hoe kan ik dit activeren?

AutoCollect is de mogelijkheid om in Inhouse administraties de facturen van meer dan 400 leveranciers automatisch in de boekhouding te laten binnenkomen. Uw cliënten kunnen voor hun eigen leveranciers de inloggevens invoeren in de AutoCollect functie van Reeleezee. Hiervoor is het noodzakelijk dat uw klant in de Inhouse administratie kan inloggen via een cliëntsamenwerkingslogin. Meer informatie over AutoCollect vindt u op onze website.

Wat zijn precies de mogelijkheden van cliëntsamenwerking?

De cliëntsamenwerkingslicentie biedt u de mogelijkheid om een aantal functies van een Inhouse abonnement toegankelijk te maken voor uw cliënt:

  • Cliënten kunnen ‘meekijken’ in de administratie. Ze hebben leesrechten op alle onderdelen van de administratie, maar kunnen zelf niet boeken.
  • Cliënten kunnen zelf hun bankkoppelingen instellen
  • Cliënten kunnen betaal- en incasso-opdrachten aanmaken
  • Cliënten kunnen scans zelf uploaden naar de Inbox
  • Cliënten kunnen zelf AutoCollect leveranciers instellen
  • Cliënten kunnen zelf inkoopfacturen accorderen
Ik wil gebruik maken van AutoCollect in een Inhouse Plus abonnement. Wat is het verschil met Inhouse Premium?

Om gebruik te kunnen maken van AutoCollect is het gebruik van een cliëntsamenwerkingslogin verplicht. Bij Inhouse Plus is deze niet in de prijs inbegrepen. U kunt de cliëntsamenwerkingslogin zelf toevoegen aan uw Inhouse Plus abonnement. De meerprijs per maand bedraagt € 4,50.

Ik gebruik AutoCollect i.c.m. Inhouse Plus. Wat gebeurt er als er in een maand meer dan 5 facturen binnenkomen?

Extra facturen buiten de bundel van 5 worden gewoon verwerkt in de administratie. Voor elke extra factuur wordt een meerprijs van € 0,75 per factuur in rekening gebracht.

Ik wil niet dat mijn cliënt meekijkt in mijn Inhouse Premium abonnement. Krijgen mijn cliënten met de cliëntsamenwerkingslogin nu toch standaard toegang tot de administratie?

Nee, alleen indien u daadwerkelijk een login voor uw cliënt aanmaakt, zal deze ook daadwerkelijk toegang krijgen tot de administratie. Er gebeurt dus niets zonder uw toestemming.

Wat staat er in jullie algemene voorwaarden over het doorvoeren van een prijswijziging?

In artikel 12.2 van onze algemene voorwaarden staat dat wij onze prijzen één keer per kalenderjaar mogen herzien en vaker indien omstandigheden dit noodzakelijk maken.