Hoe kan ik de afzender van een mail instellen?

Een emaillayout is altijd gekoppeld aan een factuurlayout, pakbonlayout, proforma layout of offertelayout. Je kan via de map inkomsten > instellingen inkomsten > overzicht layouts, het hoofddocument aanklikken waaraan de emaillayout is gekoppeld.

Wanneer je bijvoorbeeld de bijgaande emaillayout voor te verzenden facturen wil wijzigen, klik je vanuit overzicht layouts eerst op de (standaard) factuurlayout die in gebruik genomen is.

Hierna kan je bovenaan op de tab E-mail layout klikken:

Onder de tab ‘E-mail layout’ kan je afzender onderaan instellen:

Wanneer je niet de afzender uit de bedrijfsgegevens wil toepassen maar een andere naam en e-mailadres voor de afzender klik dan op Gebruik andere naam en e-mailadres en vul de aangepaste gegevens in.

Na het invoeren van de velden klik je onderaan op de knop Opslaan.

Dit zelfde principe geldt voor bijgaande e-mails van herinneringen, pro-forma’s en offertes.

Wanneer je de afzender hebt ingesteld en je wilt ervoor zorgen dat e-mails vanuit Reeleezee onder normale omstandigheden ten alle tijden aankomen bij je klanten, vraag dan DNS records op voor je commerciële email domein via support@reeleezee.nl. Vermeld in deze mail het mailadres die je als afzender gebruikt in Reeleezee en doe het verzoek om de DNS records aan te leveren.