Alles over bankkoppelingen

Het is mogelijk om met Reeleezee bankkoppelingen te maken om transacties automatisch onder je bankrekening in Reeleezee in te laden.
Zodra de bankkoppeling actief is worden iedere werkdag de transacties van de vorige werkdag ingeladen. Transacties die plaatsvinden op vrijdag, zaterdag en zondag worden de eerstvolgende maandag of dinsdag ingeladen.

Welke bankkoppelingen zijn er beschikbaar?

Op dit moment zijn de bankkoppelingen tussen Reeleezee en de ABN-amro, ING, KNAB, en Rabobank beschikbaar.

Voor de ING bank is het mogelijk om een koppeling te maken met je G-rekening en zakelijke betaalrekening.

Voor de KNAB bank is het mogelijk om een koppeling te maken met je spaarrekening en betaalrekening.

Voor de Rabobank is het mogelijk om een koppeling te maken met je spaarrekening en betaalrekening.

Voor de ABN-amro is het mogelijk om een koppeling te maken met je betaalrekening.

Voor andere banken is er helaas nog geen bankkoppeling beschikbaar. Dit wegens technische- en functionele factoren.
Uiteraard streven wij er wel naar om meer bankkoppelingen te realiseren in de toekomst maar er zullen helaas niet op korte termijn meer bankkoppelingen beschikbaar komen.

Wanneer er geen bankkoppeling beschikbaar is met de bank waar je een bankrekening afneemt dan kan je wel gemakkelijk handmatig een bankbestand downloaden vanuit je bankomgeving in een MT940 of CAMT053 bestandsformat en deze importeren onder je bankrekening in Reeleezee. Dit kan je periodiek doen: bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks.

 

Wat kan ik doen als er geen bankkoppeling voor mijn bank beschikbaar is?

Wanneer er geen bankkoppeling beschikbaar is met de bank waar je een bankrekening afneemt dan kan je wel gemakkelijk handmatig een bankbestand downloaden vanuit je bankomgeving in een MT940 of CAMT053 bestandsformat en deze importeren onder je bankrekening in Reeleezee. Dit kan je periodiek doen: bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks.

 

Wat kan ik doen als transacties van bepaalde datums niet zijn ingeladen?

Bekijk eerst of je via de map kas en bank > overzichten > ontvangen bestanden, wel een import regel ziet staan. Als er bijvoorbeeld transacties van 5-3-2020 ontbreken in je bankoverzicht kan kan je vanuit het overzicht van je ontvangen bestanden bekijken of er een importregel staat op 6-3-2020.

Indien er geen bankbestand staat dan is het van belang om eenmalig de ontbrekende transacties vanuit het bankoverzicht handmatig of middels het importeren van een bankbestand toe te voegen.

Wanneer banktransacties van de laatste werkdagen (recentelijk) niet binnen komen en de bankkoppeling is wel actief, dan kan het zo zijn dat de transacties de eerstvolgende werkdag of de werkdag daarna alsnog met terugwerkende kracht worden ingeladen. Mocht dit toch niet het geval zijn neem dan contact op met onze support afdeling via 0346-258088 of support@reeleezee.nl.