Alles over (het wijzigen van) je Reeleezee abonnement

Kan ik mijn abonnement aanpassen?

Ja, je kunt jouw abonnement zelf aanpassen. Je kunt altijd overstappen van een Onderweg abonnement naar Slim Boekhouden. Dat is bijvoorbeeld handig als je meer functionaliteiten nodig hebt, of meer zelf je boekhouding wilt gaan doen.

Heb je minder functionaliteiten nodig? Dan kun je overstappen van Onderweg+ naar Onderweg. En je kunt binnen Slim Boekhouden  overstappen van Slim Boekhouden+ naar Slim Boekhouden.

Van de Slim Boekhouden modules kun je terug naar de Onderweg modules als je het doen van de administratie of boekhouding overdraagt aan een adviseur die partner is van Reeleezee. Vraag of je accountant wil mailen naar ons. Met jou in de cc.

Hoe kan ik mijn abonnement aanpassen?

Om je abonnement aan te passen klik je op de map

‘instellingen’ > ‘mijn abonnement’ > ‘abonnementsgegevens’ > klik op de blauwe knop ‘wijzig abonnement’.

In het vervolgscherm kan je een keuze maken naar welk abonnement je wilt overstappen. Klik met je muis op een abonnement naar keuze > controleer hierna aan de rechterkant de wijziging voor je nieuwe abonnement onder de groene kopregel ‘nieuw abonnement’ > en klik tot slot op de groene knop ‘wijziging doorvoeren’.

Indien je je abonnement wilt archiveren of definitief wilt beëindigen dan doorloop je de volgende klikroute:

Klik op de map ‘instellingen’ > ‘mijn abonnement’ > ‘abonnementsgegevens’ > klik op de knop ‘wijzig abonnement’ > klik aan de rechterkant op de gele knop waarop staat ‘archiveren/beëindigen module(s)/abonnement’.

Hierna kan je kiezen voor de optie ‘definitief beëindigen’ of de optie ‘Reeleezee archive’. Selecteer vervolgens de ‘archive’ of ‘beëindigen’ module. Aan de rechterkant kan je nu de wijziging controleren onder de groene kopregel ‘nieuw abonnement‘ en klikken op de groene knop ‘wijziging doorvoeren’.

Hoe kan ik overstappen naar Reeleezee vanuit een ander boekhoudpakket?

Overstappen naar Reeleezee is vanuit elk pakket mogelijk.

Wil je bijvoorbeeld midden in het boekjaar overstappen? Je kunt dan de boekingen en facturen van de afgelopen maanden in ons systeem zetten. Je kunt ook bij Reeleezee een beginbalans opvoeren en van hieruit verder werken. De beginbalans is de beginstand van je boekhouding.

Kijk hier om te zien hoe je moet Beginnen met je beginbalans.

Als je via het contactformulier contact opneemt met onze collega’s van de overstapservice  helpen zij je graag met al je vragen over overstappen.

Kan ik mijn abonnement ook pauzeren?

Ja, dat kan! Heb je bijvoorbeeld een seizoensbedrijf waarvoor je een paar maanden per jaar geen of weinig facturatie of administratie hoeft te doen? Dan kun je jouw abonnement in de Stand-by modus zetten. Je kunt dan nog maar beperkt werken in jouw abonnement. Zo kun je in Onderweg+ kun je per maand nog maar één factuur versturen en één boeking of scan verwerken. In Slim Boekhouden en Slim Boekhouden + kun je in Stand-by per maand nog drie facturen versturen en drie boekingen of scans verwerken. De Reeleezee App, de Scan&Herken app en de webapplicatie kun je dan nog wel gewoon gebruiken. In de Stand-by modus betaal je nog maar € 7,50 euro per maand. Dit geldt voor Onderweg +, Slim Boekhouden en Slim Boekhouden +.  Je kunt het Onderweg abonnement niet op Stand-by zetten. Je kunt jouw abonnement weer activeren zodra je daar klaar voor bent.
Klik rechtsboven in de oranje balk op je naam en kies voor:

 Mijn abonnement > Wijzig abonnement

Als ik mijn abonnement pauzeer, wat gebeurt er dan met eventuele add-ons?

Stand-by geldt voor je gehele abonnement. Ook je add-ons gaan in de pauze-stand. Voor je add-ons betekent dit dat ze niets automatisch klaarzetten tot je jouw abonnement weer activeert. Gebruik je bijvoorbeeld een Periodieke Facturen add-on? Dan worden er geen nieuwe facturen voor je klaargezet totdat je jouw abonnement weer activeert. Zodra je je abonnement weer activeert, maakt Reeleezee met terugwerkende kracht de abonnementsfacturen aan die niet werden klaargezet in Stand-by.

Hoe werkt de 30 dagen proefperiode?

Je hebt een maand om onze diensten uit te proberen, zowel in de app als op het web. Maak bijvoorbeeld een factuur, voeg klanten en leveranciers toe en boek je uitgaven. Na de proefmaand wordt je abonnement automatisch gewist, tenzij je aangeeft dat je met Reeleezee aan de slag gaat en de gegevens wilt bewaren.

Zitten er limieten op mijn abonnement?

Onze abonnementen kennen geen grenzen. Alle beschikbare functies mag je onbeperkt gebruiken. Je kunt dus eindeloos factureren, boekingen doen, bonnen scannen, inkoopfacturen ophalen etc.

Hoe werk ik samen met mijn adviseur?

Met de Onderweg abonnementen voer jij je uitgaven in, verstuur je facturen en registreer je eventueel je uren. Je accountant doet de verdere boekhouding. Met de Slim Boekhouden abonnementen neem je het heft in eigen hand en doe je de boekhouding zelf; je accountant kan nog wel controleren en adviseren.

Ik doe even niets met Reeleezee, wat nu?

Je kunt je abonnement op Stand-by zetten. Dit doe je bij je abonnementsgegevens in je administratie. Bij Stand-by kun je nog actief in je administratie aan het werk met een minimum aan functionaliteiten.

Welke functionaliteiten heb ik nog in stand-by?

In Onderweg+: 1 boeking , 1 scan & 1 factuur.
In Slim Boekhouden of Slim Boekhouden+: 3 boekingen, 3 scans & 3 verkoopfacturen.

Wat als ik meer functionaliteiten wil dan stand-by te bieden heeft?

Wijzig je abonnement naar een actievere modus, zodat je weer een onbeperkt aantal functionaliteiten hebt. De wijziging gaat direct in en wordt met terugwerkende kracht meegenomen over jouw huidige abonnementsperiode.

Kan ik wisselen van abonnement?

Ja, dat kan. Wij geloven in financiële ontzorging van ondernemers van a tot z. En op de manier die het best bij jou past. De dingen die je altijd zelf doet (de zaken die in het Onderweg(+) abonnement zitten) gecombineerd met het doen van de boekhouding (zelf via Slim boekhouden(+) of via je accountant (Inhouse Administratie Plus/Premium).

Daarom kun je bij ons ook wisselen van abonnement. Het enige wat niet kan is van Slim boekhouden of Slim boekhouden+ naar Onderweg of Onderweg+. Dat zou immers betekenen dat je je volledige boekhouding (die je zelf doet) wilt omzetten naar een boekhouding die de boekhouder of accountant doet. Het kan wel als de boekhouder jouw boekhouding overneemt (via een Inhouse Premium abonnement) en jijzelf met een Onderweg(+) abonnement je zaken zelf blijft doen, maar dan wel geïntegreerd met de boekhouding bij je accountant.

Kan ik Reeleezee samen met Cashr gebruiken?

Ja! Die twee zijn voor elkaar gemaakt. Je kunt Cashr zelf aan je abonnement toevoegen. Dit kan via de map instellingen > mijn abonnement > abonnementsgegevens > wijzig abonnement.

Wat gebeurd er met mijn proefabonnement wanneer ik een betaald abonnement heb aangemaakt?

De keuze is aan jou! Je kunt verder in de administratie waar je mee gestart bent in het proefabonnement of je begint met een lege, nieuwe administratie.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Je kunt je abonnement opzeggen door het te archiveren (dat doe je door de Archive-module te activeren) of door je abonnement definitief op te zeggen. Beide opties zijn definitieve opzeggingen: als je hiervoor kiest, kun je jouw abonnement nooit meer activeren. Het is ook niet terug te draaien.

 

Als je ervoor kiest je abonnement bij ons te archiveren, kan dat voor 3,00 euro per maand. Wij zorgen dan dat je boekhouding inzichtelijk blijft en je aan de bewaarplicht van de Belastingdienst voldoet. Wil je liever zelf je boekhouding archiveren? Dat kan natuurlijk ook. We vertellen je hieronder welke onderdelen je dan moet downloaden en opslaan op je computer.

Je hebt drie dingen nodig om aan je bewaarplicht te voldoen.

Je auditfiles van alle jaren waarvoor je de boekhouding in Reeleezee hebt gevoerd. Je kunt deze auditfiles downloaden via de map

Financieel > Export

Je moet ook je verkoopfacturen downloaden. Dat doe je via de map

Inkomsten > Facturen

Als je ook gedigitaliseerde inkoopfacturen hebt, moet je die ook downloaden. Dat doe je via de map

 Inbox > Inkoopfacturen