Alles over verkoopfacturen via de Reeleezee App

We vertellen je hier alles over het maken en betalen van verkoopfacturen met de Reeleezee App.

Hoe maak ik een factuur aan?

  1. Klik op het ‘tweede icoon’ links onderaan.
  2. Klik op het ‘kruisje’ rechtsboven aan.
  3. Vul alle benodigde velden in en klik op ‘Opslaan’.

Als je de factuur wilt verzenden, open je de factuur en klik  je op ‘Versturen’.  Je krijgt nu een preview in pdf te zien. Ziet alles er goed uit? Klik je op ‘Verzenden’.

Als je op ‘Verzenden’ hebt geklikt staat  je factuur nu in de lijst met inkomsten op het tabblad ‘Openstaand’.

Hoe zet ik een factuur handmatig op betaald?

  1. Klik op het ‘tweede icoon’ links onderaan.
  2. Klik op het tabblad ‘Openstaand’.
  3. Klik op de factuur die je op ’Betaald’ wilt zetten.
  4. Klik op het icoon in ‘Betaald wijzigen’ onderin het scherm.

Selecteer de juiste betaalmethode en datum. Klik daarna op ‘Opslaan’.  De factuur staat nu op het tabblad ‘Betaald’ en de inkomsten en btw worden verwerkt.

Kan ik een factuur crediteren?

Ja, in de vorm van een creditnota om een oude factuur ongedaan te maken. Dit heeft de Belastingdienst verplicht gesteld.

  1. Klik op het  ‘icoon links onderaan
  2. Ga naar de factuur waarvoor je een creditnota wilt maken en klik ‘m open
  3. Klik op ‘creditnota’ rechts onderin
  4. Klik op ‘Verzenden’.

De creditnota en de oude factuur worden in de lijst met betaalde facturen weergegeven .

Kan ik een factuur zonder btw verzenden?

Ja dan kan. Hieronder vind je de uitleg.

  1. Klik op het ‘tweede icoon’ links onderaan (‘Inkomsten’) om naar je facturen te gaan.
  2. Klik op het ‘plusje’ rechts bovenaan om een nieuwe factuur te maken.
  3. Klik onder omschrijving/product ‘Regel(s) toevoegen’

Kan er een bijlage bij een factuur gevoegd worden via de Reeleezee app?

Nee, een bijlage toevoegen kan alleen als je de webapplicatie gebruikt.

Hoe kan ik de factuur template aanpassen?

Log hiervoor in op http://www.reeleezee.nl

Via de app kun je het template namelijk niet aanpassen. Heb je een Onderweg abonnement, loop dan de instellingen wizard door. Heb je Onderweg +, Slim boekhouden of Slim Boekhouden +, dan kun je je lay-out verder aanpassen via de map:

Inkomsten > Inkomsten Instellingen

Waar vind ik mijn factuurinstellingen?

  1. Klik op het ‘icoon met de drie streepjes’ links boven aan.
  2. Klik op “Account instellingen”.

 

Hier kun je bijvoorbeeld je standaard factuur taal, betaaltermijn, factuurnummer, aangifte periode en hoofdbankrekening wijzigen.

“Stel je een standaard betaaltermijn in, dan wordt die gebruikt als je een factuur aanmaakt. Je kunt de termijn op een factuur ook zelf nog wijzigen”.