Bestandsnaam van een factuur instellen

Je kunt de documenten die je als PDF opslaat of per mail naar je klant stuurt een (handige) bestandsnaam geven. Hiervoor ga je naar de de map inkomsten > instellingen inkomsten > overzicht layouts. Vervolgens klik je de factuurlayout aan die in gebruik genomen is.

Als je de factuur layout hebt geopend, klik je aan de rechterkant op

Er volgt nu een drop-down menu waarbij je onderaan de ‘bestandsnaam’ kan invullen:

Door te klikken op de regel kan je placeholders gebruiken.

In het plaatje van de bestandsnaam hierboven zie je bijvoorbeeld dat de placeholder <DocumentNumber> is gebruikt. Deze placeholder verwijst naar het factuurnummer. Wanneer je deze placeholder toevoegt zorgt dat ervoor dat wanneer je een bepaalde factuur verstuurt naar een klant dat het factuurnummer van die specifieke factuur wordt vermeld in de bestandsnaam.

Wanneer je nu een factuur verstuurt naar een klant is het volgende zichtbaar onder de email die de klant ontvangt:

Zoals je kunt zie is de naam Factuur plus het factuurnummer van de betreffende factuur opgenomen in de bestandsnaam van de pdf factuur.

Ditzelfde kun je instellen voor Herinneringen, Offertes en Proforma facturen.