Hoe kan ik een betaalterminal succesvol instellen?

Stap 1: Log in op de webversie en maak je betaalterminal aan

Klik op de map kassa > instellingen > pin-terminals. Hier kan je rechtsboven in op het plus  icon klikken om een nieuwe betaalterminal aan te maken. Vervolgens doorloop je het volledig proces:

1. Kies de kassa waaraan je de PIN-terminal wilt koppelen.
2. Nog geen PIN-terminal? Kies en stel de nieuwe PIN-terminal in.
3. Voer een Naam voor de PIN-terminal in en het IP-adres.
4. Bekijk de samenvatting en controleer of het poortnummer op 9000 staat en kies opslaan.

Stap 2: Controleer of de betaalterminal verbonden is met de kassa op de cashr app

Klik vanuit de cashr app op het sleuteltje:

Hierna kan klik je op instellingen en daarna op betaalterminals.

Vervolgens kan je bekijken wat de status is van de bonprinter.

Het rode bolletje geeft aan dat de terminal niet verbonden is, een groen bolletje is wel verbonden. Ook wordt het IP-adres van de betaalterminal weergegeven. Het ip-adres van de betaalterminal moet overeen komen met het ip-adres waarmee de kassa is verbonden.

Wat kan je nu doen om wel een goede connectie te krijgen? 

  1. Bekijk het ip-adres van je kassa (dit staat vermeld bij het overzicht van de printers bovenaan in de cashr app) en controleer of deze gelijk is aan het ip-adres van je betaalterminal. Zo niet, pas dan het ip-adres van je betaalterminal aan naar het juiste ip-adres. Hier kan cashr support bij helpen. Neem in dat geval telefonisch contact met ons op via 0346-258088.
  2. Trek de stekkers van de betaalterminal eruit en doe ze er opnieuw in.
  3. Start je internet router opnieuw op.

Mochten deze acties niet helpen neem dan contact op met onze field back-up support via het telefoonnummer dat achterop je betaalterminal staat.