Mijn printer werkt niet meer, wat kan ik nu doen?

Stap 1: Haal de stekkers uit je printer, controleer of je onder het juiste wifi netwerk zit met cashr en start je modem opnieuw op
Controleer nadat je dit hebt gedaan of je in de cashr app ziet dat er verbinding is. Klik in cashr op het icon > klik op Instellingen > klik op Printers. Bekijk hier of je bij de printer een groen bolletje bij de kolom Test ziet nadat je op de knop test hebt geklikt. Als dit niet zo is dan is de printer nog niet succesvol verbonden. Ga dan door naar stap 2.

Stap 2: Controleer of je bonprinter is gekoppeld aan je kassa’s
Wanneer je ingelogd bent op Reeleezee kan je klikken op de map cashr > instellingen > overzicht kassa’s. Klik vervolgens de kassa aan die je gebruikt. Klik bovenaan op het tab Printen. Bekijk of de naam van de printer hier vermeld staat. Zo ja, klik dan op de regel om te bekijken of de juiste printer en afdrukbestemming geselecteerd zijn. Zo nee, klik dan op het plus icon rechtsboven in om een nieuwe afdrukbestemming toe te voegen en selecteer de juiste printer en afdrukbestemming. Test hierna opnieuw in de Cashr app of Cashr kan koppelen met de bonprinter, zoals bij stap 1 besproken is. Mocht dit niet helpen, bekijk dan stap 3.

Stap 3: Neem contact op met Reeleezee support
Neem contact op met Reeleezee support via 0346-258088. Alvorens je dit doet is het handig om het ip-adres van je printer bij de hand te nemen. Deze kan je verkrijgen door de feed knop op je printer ingedrukt te houden – trek de stekkers eruit – en laat daarna de feed knop weer los. Er komt dan een bonnetje uit de bonprinter met daarop het ip-adres van de printer.

Een Reeleezee support medewerker kan vervolgens samen met je controleren of het ip-adres die je printer aangeeft overeenkomt met het ip-adres van de printer die bekend is in Reeleezee zelf. Indien nodig kan het ip-adres van je printer zoals in Reeleezee vermeld is door de support medewerker worden aangepast. Dit kan het issue verhelpen. Mocht dit toch het issue niet verhelpen dan kan het nog een hardware of netwerk issue zijn op locatie. Neem in dit geval contact op met onze field-backup. Het telefoonnummer van field-backup staat vermeld op de achterkant van je bonprinter.