Starten met AutoCollect

Steeds meer leveranciers sturen geen factuur meer. Dit zijn bijvoorbeeld energieleveranciers, telecomproviders en groothandels. In plaats daarvan kun je inloggen in hun klantportaal waar je je factuur kunt downloaden. Tijdrovend en foutgevoelig: het wordt nog wel eens vergeten.

Met AutoCollect kun je met veel van deze portalen een koppeling maken. Nieuwe facturen worden dan automatisch in je Inbox geplaatst. Als je gebruikmaakt van de Slim Boekhouden of de Slim Boekhouden+ module, heb je beschikking over de AutoCollect functionaliteit.

Je stelt AutoCollect in via de map Inbox > AutoCollect

Selecteer in het zoekvenster de leverancier waarvoor je de koppeling wilt aanvragen. Ga naar de tekst Koppeling beschikbaar en klik op

Vraag koppeling aan.

Log nu in met je inloggegevens van het portaal van de leverancier. Let op: dit zijn dus niet je inloggegevens van Reeleezee, maar die van de leverancier waarmee je de AutoCollect koppeling wil maken.

Nu heb je de koppeling geactiveerd. 

AutoCollect werkt met 30 dagen terugwerkende kracht. Als er bij je leverancier nog facturen klaar staan die je zelf nog niet in Reeleezee had gezet, worden ze direct in je Inbox gezet. Daarna wordt er dagelijks gekeken of er facturen voor je klaar staan.