Verkoopfacturen toevoegen via de verkoopinbox

Let op: verkoopfacturen kunnen alleen naar de verkoopfactuur inbox worden geüpload of in de verkoopfactuur inbox worden geüpload wanneer je gebruik maakt van een slim boekhouden + abonnement.

Hoe stel ik mijn verkoopfactuur inbox in?

Via de map inbox > instellingen > kan je een verkoopfactuur inbox mailadres aanmaken bij emailadres verkoopfacturen door op het plus icoon te klikken. Vul hierna een naam in voor @verkoopinbox.reeleezee.nl en maak het e-mailadres actief door het vinkje in te schakelen bij actief .

Na het invoeren van je verkoopfactuur inbox e-mailadres is het nog van belang om bij pdf verwerking een optie te selecteren: PDF batch of PDF single.

Klik hierna op opslaan. Je kan nu verkoopfacturen in pdf format mailen naar je verkoopfactuur inbox mailadres.

In welk bestandsformaat kan ik verkoopfacturen uploaden onder de verkoopfactuur inbox?

Dit kan in PDF, PNG, JPG, of GIF format.

Vanuit de verkoopfactuur inbox kan je rechtsboven in op het upload icoon klikken en daarna het bestand uploaden.

In welk bestandsformaat kan ik verkoopfacturen mailen naar de verkoopfactuur inbox?

Dit kan alleen in een PDF bestandsformaat.

Mijn geüploade verkoopfactuur is niet zichtbaar onder de verkoopfactuur inbox, hoe kan dit?

Verkoopfactuur onder de status in uitvoering
Na het uploaden van de verkoopfactuur komt de verkoopfactuur eerst in de status in uitvoering. Bekijk daarom of de verkoopfactuur naar voren komt onder de status in uitvoering. Je kan bovenaan het overzicht filteren op de status in uitvoering:

Wanneer de factuur in uitvoering staat duurt het maximaal 2 minuten voordat de verkoopfactuur in concept komt te staan. Vanuit concept status kan je vervolgens de boeking benaderen en boeken. Mocht de verwerkingstijd langer duren dan 2 minuten dan kan je contact opnemen met onze support afdeling telefonisch via 0346-258088 of per mail via support@reeleezee.nl om te achterhalen wat er aan de hand is.

Verkoopfactuur wordt geüpload in/naar de inbox in een onleesbaar bestandsformaat
Wanneer je een verkoopfactuur in een bestandsformaat mailt naar de verkoopfactuur inbox anders dan een PDF bestandsformaat dan zullen de bestanden niet aankomen.

Wanneer je verkoopfacturen in een bestandsformaat upload onder de verkoopfactuur inbox in een bestandsformaat anders dan pdf, png, jpg, of GIF dan zullen de facturen niet succesvol worden ingeladen.

Hoe kan ik scans samenvoegen?

Het kan zijn dat je een verkoopfactuur hebt geüpload die bestaat uit meerdere pagina’s. Het kan dan zijn dat je bijvoorbeeld twee scans (regels) ziet staan in je overzicht van de inbox die betrekking hebben op één factuur die bestaat uit 2 pagina’s. Dit kan komen doordat je via de map inbox > instellingen, de instelling voor de pdf verwerking niet hebt ingesteld of de instelling op PDF batch hebt staan. Wanneer je dit in de toekomst wil voorkomen is het van belang dat je de optie PDF single selecteert en vervolgens onderaan op de knop Opslaan klikt.

Om de al ingeladen scans (ofwel pagina’s van de factuur) samen te voegen tot één factuur kan je de volgende stappen doorlopen:

1. Selecteer beide scans:

2. Plaats je muis/cursor rechtsboven in op het schakel icon en klik op Samenvoegen.

3. Selecteer vervolgens het hoofddocument (de factuurpagina waarop alle totaalsaldo’s staan) en klik op Samenvoegen.

Het resultaat is dat je in het overzicht in plaats van twee regels nog maar één regel ziet staan welke staat voor één document (ofwel factuur) waaraan meerdere scans zijn gekoppeld.