Reeleezee introduceert per 20 juni 2019
AutoCollect | Stand-by | Abonnementswijziging

Sinds 2002 werken we vanuit onze visie dat ondernemers zelf en/of in samenwerking met een accountant de boekhouding kunnen doen, wij maken het immers ‘real easy’. Reeleezee is het bewijs van Robotic Accounting in de praktijk. Reeleezee staat voor Innovatie, Eenvoud,
Up-to-date en Service voor jou als klant.

Daarom introduceren wij per 20 juni 2019 voor alle ondernemers:

  • AutoCollect
  • Stand-by

Reeleezee staat voor:

Innovatie

Continu nieuwe functionaliteiten ontwikkelen

Eenvoud

Voor de gebruiker

Up-to-date

Voldoen aan boekhoudwetgeving c.q. kwaliteit en veiligheid van de software

Service

Voor jou als klant

Om die reden introduceert Reeleezee:

Introductie AutoCollect (Innovatie) voor iedere ondernemer

Alle bestaande klanten hebben de mogelijkheid AutoCollect te gebruiken zonder meerkosten. Met deze innovatie worden automatisch maandelijks terugkerende rekeningen, zoals bijvoorbeeld je energie-rekening, opgehaald en in je administratie geplaatst. Dit scheelt tijd – en dus kosten. Iedere ondernemer die gebruikmaakt van een Administratie module kan gebruikmaken van standaard 5 AutoCollect facturen per maand! Dit betekent dat we voortaan een extra functionaliteit aanbieden, zonder meerkosten, ter waarde van €1,50. Wil je meer weten over AutoCollect of ermee aan de slag ?

Ga naar de AutoCollect pagina Video: Wat is AutoCollect? Video: Starten met AutoCollect?
Introductie van Reeleezee Stand-by voor iedere ondernemer

Reeleezee staat bekend om de flexibiliteit van haar abonnementsmodel. Ons abonnementsmodel is namelijk in te richten op jouw wensen. Zo is Reeleezee ideaal geschikt voor seizoenbedrijven, holdings of zelfstandigen en/of bedrijven met tijdelijk minder activiteit. Dit type ondernemers wil soms tijdelijk minder gebruikmaken van onze services. Reeleezee Stand-by is dan de oplossing.

Ben jij een ondernemer met een continu actieve boekhouding dan is deze stand-by functionaliteit niet van toepassing voor jou.

Met Reeleezee Stand-by kun je nog steeds gebruikmaken van de basisfunctionaliteiten, ondertussen ook genieten van de maximale support en het veilig en up-to-date houden van je gegevens inclusief het recht op nieuwe versies. De Stand-by functie heeft een prijs per hoofdmodule (Administratie /Facturen/Uren) variërend van €1,95 tot €4,95.

Reeleezee Stand-by wordt beschikbaar voor iedere Reeleezee klant die op dit moment een betaald abonnement heeft. Voor klanten die recent een betaald abonnement hebben gehad (vanaf 1 januari 2018) en nu op ‘Free’ staan wordt de Stand-by functie geactiveerd.

Reeleezee Stand-by bevat, per module, waarde voor iedere ondernemer:

Reeleezee Stand-by wordt beschikbaar voor iedere Reeleezee klant die een betaald abonnement heeft of recent (sinds 1 januari 2018) heeft gehad en nu op ‘Free’ staat.

Prijzen Reeleezee Stand-by:

Wil je geen gebruik maken van Reeleezee Stand-by? Wil jij stoppen? Wij helpen je daarbij.

Reeleezee faciliteert je om je abonnement formeel te stoppen en te kunnen voldoen aan de bewaarplicht van de Belastingdienst. Je kunt tot 30 dagen na het formeel beëindigen van je abonnement een (audit)file downloaden waarin jouw administratie is verwerkt conform de eisen en wensen van de Belastingdienst en Zeker Online. We kunnen jouw gegevens ook bewaren middels de archive module voor slechts €2,95 per maand.

Als je ervoor kiest om te stoppen met Reeleezee maar je wilt de gegevens online kunnen blijven inzien dan kan je kiezen voor Reeleezee Archive. Dit houdt in dat je abonnement wordt omgezet naar een read-only modus waarin je niets meer kan wijzigen. Wel is het mogelijk historische gegevens in te zien en rapportages uit te draaien. Het Archive abonnement kan later niet meer worden geüpgraded het is wel mogelijk om op een later moment het abonnement alsnog definitief te beëindigen.

Veelgestelde vragen

Wat betekenen deze wijzigingen voor mij?

De eerste wijziging geldt voor de AutoCollect functionaliteit: we nodigen je uit om meer gebruik te maken van deze slimme innovatie, want je krijgt nu standaard 5 AutoCollect facturen bij je abonnement met de Administratie module! Voor alle klanten die al voor AutoCollect facturen betalen worden de eerste 5 facturen bij de volgende abonnementsperiode niet meer in rekening gebracht, want deze zitten vanaf 20 juni standaard in de bundel.

De tweede wijziging is de introductie van de Stand-by module. Als je gewend was om modules tijdelijk te wijzigen naar Free – wat bijvoorbeeld het geval is voor seizoenbedrijven, holdings, zelfstandigen met tijdelijk minder activiteit – dan kan je vanaf 20 juni alleen wijzigen naar Stand-by.

Mocht je niet tot bovengenoemde groep horen, dan verandert er niets voor je behalve dat je een extra functionaliteit tot je beschikking hebt.
Wanneer gaan deze wijzigingen in?
Deze wijzigingen gaan in per 20 juni 2019. Vanaf die datum krijg je standaard 5 AutoCollect facturen ter beschikking en wordt de Stand-by module geactiveerd. De Stand-by module wordt alleen automatisch geactiveerd als je ooit een betaald abonnement hebt gehad. Mocht je bijvoorbeeld altijd Factuur Free hebben gebruikt, maar wel een betaalde Administratie module hebben gehad, dan wordt jouw abonnement: Factuur Free en Administratie Stand-by.
Is het nog mogelijk na 20 juni te downgraden naar de Free module?

Nee, het downgraden naar Free is niet meer mogelijk. Je kan alleen nog downgraden van een betaalde module naar een van de Stand-by modules.

Kan ik naast een betaalde module tegelijkertijd ook een Stand-by module gebruiken?
Ja, dat kan! Je gebruikt bijvoorbeeld een Factuur module met een Administratie Stand-by module.
Wat gebeurt er vanaf 20 juni met mijn huidige Free module?
Heb je na 1 januari 2018 een betaalde module gehad en gedowngradet naar Free, dan wordt die Free module automatisch omgezet naar de Stand-by module. Dit gebeurt per eerstvolgende abonnementsperiode. Heb je altijd gebruikgemaakt van de Free module(s)? Dan is deze wijziging niet van toepassing op jou.
Wat als ik hier geen gebruik van wil maken?
Je kunt je abonnement volledig stopzetten. Hiervoor bieden we twee alternatieven:
  1. Je kan je abonnement stopzetten en je administratie via een auditfile exporteren en je in- en verkoopfacturen downloaden. Deze opties blijven 30 dagen beschikbaar na het einde van je abonnement. Na deze 30 dagen wordt je administratie volledig verwijderd. LET OP: hiermee vrijwaar je Reeleezee van de bewaarplicht van de Belastingdienst.
  2. Je kan er ook voor kiezen om je abonnement voort te zetten in een Archive module. Je administratie gaat dan in archief modus (read-only) en wij bewaren alle gegevens van je administratie zolang je wilt. Hiermee voldoen we samen aan de bewaarplicht van 7 jaar voor de Belastingdienst. N.B.: je kan hier elk moment mee stoppen en alsnog de auditfile (en je andere documenten) downloaden. We maken het op deze manier makkelijk om aan je bewaarplicht te voldoen. Zie ook: website van de Belastingdienst.
Vanaf 20 juni komen deze opties beschikbaar in de applicatie.
Waar kan ik het abonnement in Stand-by modus wijzigen?
Dit kan in de applicatie. Als je naar onze website gaat en op ‘login’ klikt, kan je bij Instellingen > Mijn abonnement > Abonnementsgegevens de module in Stand-by modus zetten. Deze functie is beschikbaar vanaf 20 juni.
Blijven mijn instellingen in Stand-by actief?
Ja, vanzelfsprekend blijven al je instellingen actief. Zo hoef je je bankkoppelingen en AutoCollect-instellingen niet te deactiveren.
Nu heb ik add-ons als ‘voorraad’ en ‘periodiek facturen’. Wat gebeurt hiermee in Stand-by?
Deze Add-on’s gaan ook naar Stand-by. Dat betekent dat je de Add-on’s niet kan gebruiken. Er worden dan ook geen kosten berekend voor deze Add-on’s. Ga je vervolgens upgraden, dan worden de Add-on’s weer actief en geldt het maandbedrag per Add-on.
Zit er een maximum aan functionaliteiten in de Stand-by module?

Ja. Voor boekingen, scans en facturen kan je in Stand-by modus niet meer dan de toegestane hoeveelheid van 3 boekingen, scans en facturen gebruiken. De bankkoppelingen zijn onbeperkt. De uitzondering hierop zijn AutoCollect en logins: stel, je gaat 2 maanden lang naar de Stand-by Factuur module en de Stand-by Administratie module, maar je wilt wel je AutoCollect door laten lopen. Dan kan je de meer dan 3 opgehaalde AutoCollect facturen per stuk afrekenen.

De login is beperkt tot 1. Iedere extra of bestaande login reken je per stuk af.

Ik heb nog vragen: wie kan ik bellen?
Je kan ons Team Abonnementen van maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 18.00 uur bellen op 0346-258080 of mailen naar abonnementen@reeleezee.nl
Wat staat er in onze algemene voorwaarden over het doorvoeren van abonnementswijzigingen?
In artikel 12.2 van onze algemene voorwaarden staat dat wij onze prijzen één keer per kalenderjaar mogen herzien of vaker indien we ons genoodzaakt zien.