Refizium & Reeleezee

Geplaatst op Geplaatst in Geen categorie

Inleiding

Echte stuurlui gaan aan boord! Inderdaad, we zijn het liefst op locatie bij opdrachtgevers. Aan boord bij de klant zogezegd.

Als financieel en fiscaal partner staan we dichtbij opdrachtgevers, geven gevraagd en ongevraagd advies en ondernemen mee met de ondernemer. We geven geen vluchtige antwoorden maar gedegen advies. Refizium is alert op kansen en bedreigingen, ontdekt mogelijkheden en signaleert gevaren. We vragen dóór om bij de kern van uw problematiek te komen.

Een prachtige vergelijking! Richt Refizium zich inderdaad met name op deze branche? Nog op andere branches?

Refizium richt zich op de volle breedte van het MKB. Uiteraard hebben we in bepaalde sectoren extra veel ervaring. Tegelijk is het juist onze kracht dat we iedere branche kunnen bedienen. Doordat we graag bij u op locatie zijn, doen we ook snel kennis op van hoe u werkt, en kunnen we u ook gericht adviseren.

Branche

Jullie website straalt vertrouwen uit om de boekhouding volledig te ontzorgen voor jullie klanten. Geldt dit voornamelijk voor de financiële administratie? Of ook voor het belastingadvies en de salarisverwerking?

Ja, Refizium wil haar klanten graag op alle gebieden ontzorgen. Zowel de financiële administratie, fiscale adviezen en aangiften en de salarisverwerking.

Is de branche op dit moment inderdaad voornamelijk gericht op ontzorgen? En waar ziet u het heen gaan?

Ons beeld is dat de markt (weer) steeds meer gericht is op ontzorgen. Tegelijk is ons beeld ook dat klanten het erg op prijs stellen als wij ze vertellen dat ze bepaalde zaken zelf ook kunnen doen, waarvan ze gewend zijn dit uit te besteden. Dat scheelt dan vaak ook nog geld.

Toekomst

Welke rol kan uw kantoor spelen voor toekomstige ontwikkelingen?

Wat we als kantoor proberen is om, naast financiële en fiscale adviezen, een sparringpartner te zijn voor de ondernemer. Daarbij signaleren we samen toekomstige ontwikkelingen, waarbij we ook samen kunnen nadenken over een goede manier om die ontwikkelingen voor te blijven of bij te houden.

Hoe bewust zijn jullie daar nu al mee bezig? (geen post meer, digitale ondertekeningen enz)

Op het gebied van de salarisadministratie en facturatie gaat steeds meer digitaal. Daarnaast zetten we heel actief in op online oplossingen (zoals Reeleezee).

Op welke manieren zijn jullie klanten daarmee bezig? (Veel zelf boekende klanten, veel online)

Veel van onze klanten maken gebruik van een online boekhoudpakket. In het kader van ontzorging helpen wij de klanten wel vaak met boeken. Ook dit is met een online boekhoudpakket vrij eenvoudig geworden.

Merkt u dat u daardoor echt een actieve adviserende rol kan vervullen?

Doordat we oprechte belangstelling tonen in onze klanten, en echt proberen te begrijpen hoe de organisatie van onze klant werkt, kunnen we heel gericht en proactief adviseren.

Meer diepgang naar de klant dan alleen cijfers invoeren?

Ja, juist! De boekhouding zelf (en ook de jaarrekening) zijn zaken die goed moeten zijn. Het verschil maakt Refizium door die adviesrol. Het interpreteren van de cijfers, en daar gericht vragen over stellen. Samen doelen stellen om bepaalde cijfers (denk aan indirecte kosten, debiteurenstand, ziekteverzuimpercentage) ten positieve te gaan beïnvloeden.

Strategisch partnerschap

Op welke manieren werkt Reeleezee met jullie samen om jullie doelen te helpen bereiken? (Trendsetter en strategisch partner. Voorziet in de gewenste technologische ontwikkeling).

Reeleezee is voor ons een partner die vooroploopt in de ontwikkeling van een online boekhoudoplossing. Als Refizium maken we daar graag gebruik van. Middels nieuwsbrieven en cursussen zorgen we dat we op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Hierbij maken we voortdurend de vertaalslag naar onze klant: ‘voor welke klant zou deze nieuwe functionaliteit handig zijn?’. Die betreffende klanten stellen we vervolgens op de hoogte.

Heeft u het gevoel dat u met Reeleezee blijvend toonaangevend kan zijn in de branche?

Ja, Reeleezee heeft laten zien de ontwikkelingen op hun vakgebied nauwgezet te volgen en daar snel op in te spelen.

Security

Hoe belangrijk is het om in een betrouwbare, veilige online omgeving te kunnen samenwerken?

Dit is heel belangrijk. Niet alleen door de toenemende wetgeving op het gebied van privacy, maar voor alles is het van belang dat de klant het gevoel krijgt dat er op een vertrouwelijke manier met zijn financiële gegevens wordt omgegegaan.

Hoe betrouwbaar ervaren jullie Reeleezee en de portal?

Betrouwbaar, zeker ook omdat zij het Zeker-Online keurmerk mogen voeren.

LinkedIn: www.linkedin.com/company/refizium/

Website: refizium.nl