Startgids: Medewerkers en logins aanmaken

Geplaatst op Geplaatst in Startgidsen

Bij het aanmaken van uw Reeleezee abonnement heeft u een gebruikersnaam gekozen en een wachtwoord gekregen. Met deze gegevens kunt u inloggen in Reeleezee. Met 1 of meerdere betaalde producten in uw abonnement is het voor een extra bed rag per maand mogelijk om meerdere medewerkers toegang te geven tot uw administratie. In deze Startgids wordt uitgelegd hoe u medewerkers en logins kunt aanmaken en verwijderen.

 

1 Medewerkers

In de map Relaties > Medewerkers > Overzicht vindt u een overzicht van uw medewerkers. U kunt eindeloos vee I medewerkers aanmaken. Als het e-mailadres van de medewerker is ingevoerd wordt het tabblad Toegang’ zichtbaar. Daar is het mogelijk om een medewerker toegang tot uw administratie te geven door deze een eigen gebruikersnaam en wachtwoord toe te kennen.

startgids-medewerkers-en-logins-1

2 Logingegevens aanmaken en verwijderen

Onder de tab ‘Toegang’ kunt u de inloggegevens voor de medewerker instellen en beheren.

startgids-medewerkers-en-logins-2

  1. Plaats een vink achter de optie ‘Geef medewerker toegang tot administratie’ om de toegang te activeren.
  2. Kies een gebruikersnaam. Deze gebruikersnaam moet uniek zijn; u krijgt een melding als u een naam kiest die al in gebruik is.
  3. Voer het wachtwoord in: wij adviseren u om een wachtwoord te kiezen dat bestaat uit minimaal 8 karakters en dat cijfers en bijzondere tekens bevat.
  4. Plaats eventueel een vink achter de optie ‘E-mail bovenstaande gegevens aan medewerker’. De logingegevens zullen verstuurd worden naar het e-mailadres dat bij de medewerker staat ingevoerd is op het tabblad ‘Algemeen’.
  5. Om de logingegevens te verwijderen en de medewerker de toegang te ontnemen, haalt u de vink achter ‘Geef medewerker toegang tot administratie’ weg. De medewerker kan hierdoor niet Ianger inloggen.

3 Rechten aanpassen

U bent door middel van een rechtensysteem in staat om mappen en menu’s onzichtbaar te maken voor een medewerker. Op deze manier kunt u een medewerker bijvoorbeeld toegang geven tot de map lnkomsten om aile facturatie te doen, zonder dat deze inzicht heeft in de bank of andere gevoelige gegevens. U vindt deze instellingen onder het tabblad ‘Rechten’.

startgids-medewerkers-en-logins-3

De medewerker kan aile mappen en submenu’s zien waar een vink voor is geplaatst in het bovenstaande overzicht. De mappen kunt u uitklappen en inklappen door op de min en plus symbol en te klikken. Aan de linkerkant kunt u eventueel een Rol aanvinken. Een Rol is een vaste set aan vinken en instellingen in aile mappen en submenu’s. Het is hier ook mogelijk om te voorkomen dat de medewerker in staat is om gegevens a ante passen of te verwijderen door een vink te plaatsen achter respectievelijk ‘Niets wijzigen’ en ‘Niets verwijderen’.