Meer waarde voor jou als klant

Nieuw: de Reeleezee App om onderweg te kunnen werken. Doe de zaken direct wanneer ze nodig zijn.

Nieuw: het uiterlijk van Reeleezee is gemoderniseerd. Licht, modern en helemaal in lijn met de app.

Nieuw: simpel abonnementenmodel. Zelf aan het stuur met of zonder je accountant. Meer abonnementswaarde. Jij bepaalt hoe en wanneer je de boekhouding doet. Grip!

Wij zijn er altijd voor jou. Op elke manier mogelijk. 24×7. Direct en via accountants. Wij zijn supporter van ondernemers!

Wat levert dit je op?

  • Het bespaart je tijd: je zult efficiënter werken
  • Je kunt alles doen op het natuurlijke moment. Direct gedaan.
  • En direct inzicht om keuzes te kunnen maken, ondernemen dus.

De Reeleezee App: wat kun je ermee?

  • Facturen maken en versturen
  • Registreren van onkosten en scannen van bonnen
  • Contacten (klanten, leveranciers) beheren
  • Inzicht in je mutaties op je gekoppelde bank
  • Inzicht in je openstaande posten en btw

Vier nieuwe ABONNEMENTEN:

Deze versimpeling hebben we doorgevoerd om al jouw financiële zaken, en dus je zaak, op orde te hebben.

  • Voor alle zaken die je altijd zelf doet en wilt doen heeft Reeleezee het passende abonnement.
  • Samenwerking met je accountant of boekhouder staat hierbij voorop.
  • Hoeveel je wilt uitbesteden bepaal je zelf. Je Reeleezee abonnement volgt je keuze!

Wat betekent dit voor jou?
Bestaande abonnementen veranderen in nieuwe.

Uitgangspunt van deze vernieuwing is dat je er als bestaande klant altijd op vooruitgaat ten opzichte van je huidige abonnement: je kunt meer met het nieuwe abonnement.

Een betere waarde/prijsverhouding dus. Je nieuwe abonnement betekent:

  • Minimaal dezelfde functionaliteit of meer functionaliteit
  • Alle functionaliteit is onbeperkt bruikbaar (scans, boekingen, facturen, uren etc.)
  • Gebruik maken van de nieuwe Reeleezee App
  • De prijs van je nieuwe abonnement ligt in de buurt van wat je nu betaalt
  • Je nieuwe abonnementsprijs is geldig tot en met 31 januari 2022

Afhankelijk van de samenstelling van je huidige abonnement, krijg je in je nieuwe abonnement minimaal dezelfde functies die je had en in de meeste gevallen nog veel meer. Voor jouw specifieke situatie adviseren we je naar je abonnementspagina te gaan (instellingen/mijn abonnement).

Twee voorbeelden:

  1. Heb je nu de modules Administratie Economy en Factuur Business in je abonnement dan is je nieuwe abonnement Slim boekhouden+.
  2. Heb je nu alleen de Factuur Business module in je abonnement dan is je nieuwe abonnement Onderweg+.

De combinatie van bestaande modules in je huidige abonnement bepaalt je nieuwe abonnement.

Veelgestelde vragen

Algemeen

Waarom veranderen jullie het abonnementenmodel?

Reeleezee is uitvinder van online boekhouden, in 2002 introduceerden wij als eerste aanbieder in Nederland online software op abonnementsbasis. En in 2015 introduceerden wij een nieuw abonnementenmodel dat wereldwijd ‘Freemium’ wordt genoemd; hierbij wordt de prijs van het abonnement bepaald door de mate van gebruik. Elk abonnement had zijn eigen bundels voor facturen, boekingen en scans en het was mogelijk om maandelijks te switchen naar een abonnementsvorm met een hogere of lagere bundel.

Dit Freemium model bood weliswaar maximale flexibiliteit, maar werd tegelijkertijd ook steeds ingewikkelder. Wij hoorden van onze klanten dat ze toenemend behoefte hadden aan vereenvoudiging en aan abonnementen waarvan alle onderdelen onbeperkt gebruikt kunnen worden. Dus geen bundels en limieten meer. Om aan deze wensen tegemoet te komen veranderen wij nu ons abonnementenmodel. Er blijven nog maar vier abonnementen  over.

Waarom voeren jullie dit jaar opnieuw een wijziging door?

In juni van dit jaar hebben wij een eerste aanpassing gedaan aan ons Free model, introduceerden we de Stand-by (pauze) stand en voegden we AutoCollect Basis (vijf facturen) toe in alle abonnementen. Nu zijn we verder gegaan op de ingeslagen weg en hebben we een grote versimpeling van ons abonnementenmodel doorgevoerd zodat onze klanten hun gehele boekhouding kunnen voltooien op de manier die bij hen past: zelf doen of samen met hun adviseur. Daarmee is de verbouwing definitief afgerond.

Welke abonnementsvormen zijn er nu en waarin verschillen ze van elkaar?

Er zijn nu vier abonnementen:

  • Onderweg
  • Onderweg+
  • Slim boekhouden
  • Slim boekhouden+

De ‘Onderweg’ abonnementen zijn het meest geschikt voor ondernemers die veel onderweg zijn en vooral behoefte hebben aan functionaliteiten voor facturatie, registeren en scannen van uitgavenbonnen, inzicht in de ontwikkelingen op de gekoppelde bankrekening, de openstaande posten en de te betalen btw. Het voeren van de financiële administratie wordt door deze ondernemers veelal uitbesteed aan hun accountant of boekhouder.

De ‘Slim boekhouden’ abonnementen bevatten alle functies van ‘Onderweg’, en bieden daarnaast uitgebreide functionaliteit voor het zelfstandig en vergaand geautomatiseerd voeren van de boekhouding, al dan niet in samenwerking met een accountant of boekhouder.

Jullie hebben het over onbeperkt gebruik in alle abonnementen. Wat bedoelen jullie daarmee?

We nemen de term onbeperkt heel letterlijk! Welk abonnement je ook kiest, alle functionaliteiten die in een bepaald abonnement beschikbaar zijn, kun je onbeperkt, dus zonder bundels of meerprijs gebruiken.

  • Onbeperkt aantal verkoopfacturen
  • Onbeperkt aantal uitgavenboekingen en scans
  • Onbeperkt uren registeren en timesheets maken
  • Onbeperkt automatisch inkoopfacturen ophalen (AutoCollect)

Onbeperkt gebruik betekent dat je nooit meer geconfronteerd zult worden met berichten dat je je bundelgrens hebt bereikt en dat je moet upgraden of per stuk moet bijbetalen. Gewoon doorwerken zonder dat je je druk hoeft te maken of je wel het juiste abonnement hebt, is wel zo comfortabel!

Kan ik nog wel downgraden?

Jazeker. Downgraden naar een goedkoper abonnement blijft gewoon mogelijk, maar de meest voorkomende reden om te up- of downgraden hebben we weggenomen door alle abonnementen onbeperkt in gebruik te maken. Staat je bedrijf tijdelijk even op pauze, dan kun je je abonnement altijd op stand-by zetten.

Is Stand-by hetzelfde als Free?

Nee. Met Free was het mogelijk om nog een beperkt aantal facturen(3), scans(3) en/of boekingen(3) te maken.

De Stand-by functie is er voor klanten die tijdelijk niets doen. Je zet je abonnement letterlijk op pauze.

Stand-by functies zijn er voor de abonnementen Onderweg+, Slim Boekhouden en Slim Boekhouden+ en voor ondernemers die seizoensgebonden zijn en of tijdelijk geen of nauwelijks activiteiten hebben. Je kunt in de Stand-by abonnementen wel b.v. je instellingen (die overigens allemaal intact blijven zoals bankkoppelingen en auto collect) aanpassen, offertes maken en minimale zaken doen: je kunt nog altijd 1 factuur, 1 scan en 1 boeking per maand doen.

– Bij Onderweg+ kun nog altijd 1 factuur, 1 scan en 1 boeking per maand doen.  NB zowel app als web

– Bij Slim Boekhouden en Slim Boekhouden+ kun je nog altijd 3 facturen, 3 scans, en 3 boekingen doen.  NB zowel app als web

Wil je meer? Dan activeer je het abonnement weer.

Reeleezee Mobile en nu een App. Kan ik mijn boekhouding nu alleen nog via een app doen?

Nee. Reeleezee is beschikbaar als webapplicatie én als app. De webapplicatie is en blijft het meest geschikt om je boekhouding mee te doen. De app is ontworpen zodat je een aantal taken makkelijk op je telefoon kunt doen. Zoals snel een factuur maken, even je openstaande posten checken of een bonnetje fotograferen. Je kunt Reeleezee dus gebruiken op het apparaat van je keuze. PC of mobiel!

Allemaal nieuwe abonnementen. Verandert er iets in mijn boekhouding?

Nee. Aan de gegevens in je boekhouding verandert natuurlijk helemaal niks!  

Wat is het verschil tussen de Reeleezee App en de Scan2Reeleezee app?

De Reeleezee App biedt veel meer functies dan Scan2Reeleezee. Met beide apps kun je een bonnetje fotograferen. Maar er zijn ook verschillen. Het belangrijkste verschil is dat je voor de Reeleezee App een gebruikersnaam en wachtwoord nodig hebt om de app te kunnen gebruiken. Met Scan2Reeleezee hoef je niet in te loggen en maak je alleen gebruik van het e-mailadres van je inbox. Zeker als je accountant of boekhouder voor jou de boekhouding doet en jij ‘alleen’ de bonnen fotografeert is Scan2Reeleezee erg handig.

Lees meer over beide apps hier.

Je kunt met beide apps bonnen fotograferen. Werken ze hetzelfde?

Nee, niet helemaal. Met Scan2Reeleezee worden je gefotografeerde bonnen naar de inbox van je administratie gestuurd. Daar worden ze omgezet in concept boekingsvoorstellen die jij of je boekhouder vervolgens verder kunnen verwerken.

Een bon die je met de Reeleezee App fotografeert, komt als bijlage bij een (concept) boeking terecht in de map Uitgaven. De bedragen, btw, factuurnummer en factuurdatum worden automatisch herkend.

Wanneer kan ik de nieuwe app gebruiken?

Je kunt de Reeleezee App downloaden en gebruiken vanaf 1 oktober 2019. Voorwaarde is wel dat je op dit moment een actieve administratie- en facturatiemodule in je abonnement hebt. Heb je maar een van beide, dan kun je de Reeleezee App nog niet gebruiken en moet je wachten tot je nieuwe abonnement actief is.  Of je kunt je bestaande abonnement direct omzetten in een nieuw abonnement; zie hiervoor je abonnementenpagina.  Ga naar [Instellingen > Mijn abonnement]

Ik heb op dit moment kortingsafspraken. Wat gebeurt daarmee als ik een nieuw abonnement krijg?

Je krijgt een voorstel op maat met de prijs van je nieuwe abonnement. Bestaande kortingsafspraken, bijvoorbeeld omdat je korting krijgt omdat je meerdere abonnementen hebt, blijven gewoon van kracht en worden toegepast op de nieuwe abonnementsprijs!

Het bedrag op mijn factuur vanaf oktober wijkt af van wat aan mij is gecommuniceerd, hoe kan dat?

Wij hebben de module(s) en de bundels waar jij t/m September 2019 gebruik van hebt gemaakt, als uitgangspunt genomen. Vervolgens hebben wij gekeken welk nieuw abonnement op basis daarvan het beste bij je zou passen. We hebben jou korting gegeven op dat abonnement: wat je ook in de e-mail kunt terugvinden.

Als jouw factuur afwijkt van wat wij in onze e-mail aan jou hebben geschreven, dan komt dat waarschijnlijk doordat je de afgelopen twaalf maanden extra verbruik (b.v. extra scans, boekingen, factureren) hebt gehad.

Wat we dan hebben gedaan is als volgt:

We hebben het gemiddeld extra verbruik opgeteld bij je huidige abonnementswaarde en daarover de extra prijs berekend. Effectief hebben we de verhoging doorgevoerd met het bedrag wat we in de email hebben gecommuniceerd. Echter dit gaat over de abonnementswaarde plus het gemiddeld verbruik.

Stel, op jouw laatste factuur zou alleen Administratie Economy staan. Die kost €19,95 per maand.

Maar je hebt over de afgelopen twaalf maanden gemiddeld €1 per maand extra verbruik gehad. Wij hebben dan een basisbedrag gerekend van €20,95 per maand.

Samenwerken met accountant of boekhouder

Kan ik mijn accountant of boekhouder toegang geven met een Onderweg of Onderweg + abonnement?

Ja. Als je accountant of boekhouder zelf ook werkt met Reeleezee, dan kun je je abonnement koppelen met een speciale code die je van je accountant kunt krijgen. Met deze koppeling krijgt je accountant onbeperkt toegang tot je gegevens. Bovendien is deze koppeling gratis. Als je accountant niet werkt met Reeleezee en je wilt hem of haar toegang geven, dan kun je een extra gebruiker aanmaken in je abonnement. Hiervoor betaal je € 7,50,- per maand.

Wat betekent dit voor mij?

Hoe bepalen jullie welk nieuw abonnement voor mij van toepassing is?

Ons uitgangspunt is dat je er als Reeleezee klant altijd op vooruit moet gaan ten opzichte van het abonnement dat je nu hebt. Dit uitgangspunt gebruiken we om je in het nieuwe abonnementensysteem het best passende abonnement aan te bieden. We zorgen er dus voor dat je minimaal dezelfde functionaliteiten hebt als in je vorige abonnement, en in de meeste gevallen nog veel meer functionaliteit krijgt. Bovendien zijn in het nieuwe systeem alle functies onbeperkt te gebruiken. Dus net zoveel facturen, boekingen, scans als je nodig hebt. Bovendien kun je met je nieuwe abonnement gratis gebruik maken van de nieuwe Reeleezee App.

Wat betekenen deze wijzigingen voor mij?

Je kunt met je nieuwe abonnement (veel) meer dan met je oude abonnement. Het zou dus kunnen dat het nieuwe abonnement meer kost dan je gewend bent. We kunnen ons voorstellen dat je prima tevreden was met je oude abonnement en dat je hier niet om hebt gevraagd.. Daarom zorgen we er met een persoonlijk aanbod voor dat je nieuwe abonnement niet of nauwelijks duurder wordt dan je huidige abonnement. En we garanderen de nieuwe abonnementsprijs ook nog eens tot 31 januari 2022. De komende twee jaar kun je dus rekenen op een gegarandeerde prijs.

Hoe weet ik welk abonnement ik ga krijgen en wat ik moet betalen?

Je krijgt van ons per e-mail een precieze uitleg over de veranderingen én een persoonlijk aanbod. Daarin staat precies wat je nieuwe abonnement per maand gaat kosten. Nogmaals, je zult per maand hetzelfde of slechts een beperkt bedrag meer gaan betalen.

Op de dag waarop je je aanbod per e-mail hebt ontvangen, kun je in je Reeleezee omgeving ook precies zien hoe je nieuwe abonnement eruit zal zien en wat je gaat betalen. Log in en ga naar Instellingen > Mijn abonnement en bekijk de details.

Wat gebeurt er met mijn aanbieding als ik zelf mijn abonnement wijzig?

Onze aanbieding is gebaseerd op het abonnement dat door ons voor jou is gekozen. Als je hier nu of in de toekomst van afwijkt, vervalt automatisch de korting en betaal je de normale abonnementsprijs die bij het gekozen abonnement hoort. Als je add-ons of extra gebruikers toevoegt, verandert er niets!

Ik ben het niet eens met jullie keuze en wil een ander abonnement. Hoe werkt dat?

Als je ons voorstel niet vindt passen, kun je zelf voor een ander abonnement kiezen. Via Instellingen > Mijn abonnement > Abonnementsgegevens kun je het best passende abonnement kiezen. Jouw keuze vervangt dan het door ons voorgestelde abonnement.

Wanneer gaan deze wijzigingen in?

Als eerste ontvang je van ons een e-mail met informatie over de wijzigingen en een persoonlijk aanbod met het voor jou best passende abonnement, inclusief de abonnementsprijs. In de eerste dertig dagen nadat je deze e-mail hebt ontvangen gebeurt er nog niets. Als je eerstvolgende abonnementsperiode begint, worden de wijzigingen van kracht. Wanneer dat precies is kun je zien als je inlogt in Reeleezee.

Ga naar [Instellingen > Mijn abonnement] en bekijk wanneer en wat er voor jou verandert.

Wat staat er in de algemene voorwaarden over het doorvoeren van abonnementswijzigingen?

In artikel 12.2 van onze algemene voorwaarden staat dat wij onze prijzen één keer per kalenderjaar mogen herzien of vaker indien we ons genoodzaakt zien.

Add-ons & extra gebruikers

Wat verstaan jullie ook alweer onder add-ons?

Onder add-ons verstaan wij de modules Periodiek Factureren, Voorraad en extra gebruikers.

Wat gebeurt er met de add-ons van mijn oude abonnement?

Periodiek Factureren, Voorraad en extra gebruikers gaan ongewijzigd over naar je nieuwe abonnement. Add-ons uit de voormalige abonnementen (zoals vaste activa, auto-collect, budgetten) worden standaard onderdeel van de abonnementen Slim Boekhouden en Slim Boekhouden+ en vervallen dus als extra optie.

Stand-by en Archive

Wat gebeurt er met stand-by?

In het oude abonnementensysteem was het mogelijk om alle modules (factuur, administratie en uren) afzonderlijk in stand-by te zetten. Omdat we in het nieuwe abonnementensysteem alle modules samenvoegen, blijft er ook nog maar één stand-by over. Als je oude abonnement in stand-by stond, dan zorgen we er automatisch voor dat je nieuwe abonnement ook in stand-by komt.

Ik had één actieve module in combinatie met stand-by. Wat gebeurt er nu?

In de oude situatie was het mogelijk om ervoor te kiezen om één module in stand-by te plaatsen en een andere module actief te houden. Dat is nu niet meer nodig omdat alle modules tot één abonnement zijn gecombineerd. In de nieuwe situatie zal je abonnement dan ook volledig actief zijn.

Wat gebeurt er met mijn Archive module?

In het oude abonnementensysteem was het mogelijk om alle modules (factuur, administratie en uren) afzonderlijk in Archive te zetten. Omdat we in het nieuwe abonnementensysteem alle modules samenvoegen, blijft er ook nog maar één Archive over. Als je oude abonnement in Archive stond, dan zorgen we er automatisch voor dat je nieuwe abonnement ook in Archive komt.

Kan ik naast een betaalde module ook een Archive module gebruiken?

 

In de oude situatie was het mogelijk om ervoor te kiezen om één module in Archive te plaatsen en een andere module actief te houden. Dat is nu niet meer nodig omdat alle modules tot één abonnement zijn gecombineerd. In de nieuwe situatie zal je abonnement dan ook volledig actief zijn.